BEETER WITH LESS, czyli lepiej za mniej!

BEETER WITH LESS, czyli lepiej za mniej!

Z przyjemnością informujmy, że wzięliśmy udział w międzynarodowym konkursie BETTER WITH LESS Design Challenge 2022. Aż 4 nasze opakowania znalazły się wśród 12 finałowych projektów. Co więcej – tylko opakowania z Werner Kenkel reprezentowały nasz kraj obok tych z Wielkiej Brytanii, Turcji, Węgier, Portugalii i Australii. Jesteśmy dumni, że nasze innowacyjne podejście, nasza wizja może mieć wpływ na światowe opakowania przyjazne dla środowiska.

NA CZYM POLEGA KONKURS?


Better with Less – Design Challenge wzywa twórców zmian i projektantów do tworzenia inteligentnych opakowań przyszłości, które mimo wykorzystania mniejszej ilości materiałów – nie tracą na jakości.  Dodatkowym atutem opakowań jest możliwość ich ponownego wykorzystania i efektywny recykling, dzięki czemu w mniejszym stopniu oddziałują na środowisko.

Projekty można było przesyłać w trzech kategoriach:

  1. Zero Waste Convenience
  2. Zero Waste Experience
  3. Zero Waste Wild Card​​​​​​​

Wyzwanie podjęło i przystąpiło do konkursu 124 uczestników z 27 krajów, którzy przedstawili swoje kreatywne pomysły. Nasza firma zgłosiła cztery projekty i wszystkie ze zgłoszonych otrzymały nominację do ścisłego finału.

ZNAMY ZWYCIĘZCÓW

Zwycięskie opakowania zostały wybrane przez międzynarodowe jury,  w skład którego wchodzą uznani eksperci z różnych dziedzin
​​​​​​​– związanych z opakowaniami, designem, strategią marki i innowacjami.

Wyniki zostały ogłoszone 31 stycznia 2023 roku!
Ku naszej ogromnej radości na podium znalazły się dwa nasze projekty:

1. Miejsce ex aequo
Cardboard Protecting Filler  – Werner Kenkel

3. Miejsce
RESHAPE – Werner Kenkel 


KILKA SŁÓW O NASZYCH KONKURSOWYCH OPAKOWANIACH

CARDBOARD PROTECTING FILLER 

IDEA | Rocznie na świecie sprzedaje się niemal 300 mln telewizorów (2019). W samej Polsce jest to ok. 2 mln sztuk (2021). Każdy z nich wyjeżdża z fabryki zapakowany w pudło z tektury. Każdy jest zabezpieczony na czas transportu. W zdecydowanej większości zabezpieczenia stanowią formy ze styropianu bądź innych tworzyw sztucznych. Każdorazowo więc, końcowy użytkownik telewizora jest zmuszony do zutylizowania sporych ilości zabezpieczeń z tworzyw sztucznych. Mnożąc to razy roczną sprzedaż uzyskujemy około 60 mln m3 , czyli objętość 18 tysięcy basenów olimpijskich, szkodliwych odpadów. Obecne rozwiązania są wysoce nie ekologiczne, uciążliwe (nieopłacalne) w recyklingu, a składowanie ich jest szkodliwe dla środowiska. Tak powstała koncepcja wypełniacza zabezpieczającego wykonanego w całości z tektury. Alternatywne rozwiązanie dla obecnie stosowanych zabezpieczeń. Rozwiązanie z materiału ekologicznego, gotowego do recyclingu i biodegradowalnego. BETTER packaging WITH much LESS waste

KONSTRUKCJA | Tekturowy wypełniacz można szybko i intuicyjnie uformować ręcznie do formy przestrzennej. Kompletne zabezpieczenie produktu składa się 4 modularnych wypełniaczy. Każdy z nich posiada kanał unieruchamiający oraz buforowe strefy zgniotu zabezpieczające produkt przed uszkodzeniem mechanicznym, także przy upadku. Przy zastosowanej konstrukcji, nie są wymagane zmiany w procesie pakowania zabezpieczanych produktów u producenta, porównując do wypełniaczy z tworzyw sztucznych.


RESHAPE

Rosnące ceny surowców i problemy z ich dostępnością oraz wyższe koszty energii są wyzwaniami dla przemysłu w 2022. W jaki sposób można zachować ciągłość produkcji i zachować jakość, a jednocześnie zmniejszyć wpływ na środowisko? Odpowiedzią na te potrzeby jest reshape–opakowanie z tektury 2-warstwowej, dedykowane dla e-commerce. Do produkcji zużywane jest o około 30% mniej papieru niż w standardowych opakowaniach 3-warstwowych. Może to przynieść ogromne oszczędności w skali globalnej, zmniejszyć ślad węglowy w łańcuchu produkcji i dostaw oraz ograniczyć zużycie surowców naturalnych. Kierunek fali (kąt 45 stopni) sprawia, że konstrukcja jest wytrzymała podczas transportu. Otwarta fala wewnątrz zapobiega przemieszczaniu się produktu i chroni go. Co bardzo ważne, z 1-go wykroju można uformować 3 bryły – kopertę, poduszkę i sześcian. Pozwala to dopasować kształt i rozmiar paczki adekwatnie do zawartości, co jest bardzo przydatne podczas zwracania przesyłek. Dzięki temu można zredukować puste przestrzenie w transporcie, co jest zgodne z najnowszym projektem Komisji Europejskiej, który ma na celu ograniczyć wielkość paczek e-commerce. Poza tym, system zintegrowanych, adaptowalnych przegród umożliwia odpowiednie zabezpieczenie towaru – bez konieczności użycia folii bąbelkowej. Kolejną zaletą są wypełniacze pozyskane z odpadu arkusza, które konsument może wykorzystać dla dodatkowej ochrony zawartości. Do uszczelnienia zastosowano samoprzylepne papierowe naklejki. Opakowanie można wielokrotnie wykorzystywać w cyklu zamkniętym.


ART OF NATURE

Wszechobecna technologia stała się nieodłączną częścią naszego życia codziennego. Nasze dzieci wychowywane w erze smartfonów są zanurzone w świecie wirtualnym jak żadne inne pokolenie wcześniej. W trosce o ich zrównoważony rozwój powstało innowacyjne i wielofunkcyjne opakowanie, ułatwiające powrót do tradycyjnych form rozwoju dziecięcej wyobraźni i kształtowania artystycznych umiejętności.

​​​​​​​Opakowanie ma kształt poręcznej walizki z zestawem farb, pędzli i bloków malarskich. W kilka sekund, można z opakowania uformować mobilną sztalugę gotową do użycia w dowolnym miejscu. Kartki z bloków malarskich można umieścić na froncie opakowania w pionowym lub poziomym układzie. Z opakowania dzięki systemowi tekturowych zamków można wielokrotnie formować ergonomiczną sztalugę do pracy i walizkę do przechowywania i transportu używanych przyborów artystycznych. Opakowanie w całości jest wykonane z tektury falistej z papieru pochodzącego z recyklingu i jest biodegradowalne. Podczas masowej produkcji, złożenie opakowania do formy walizki obywa się bez użycia kleju. Opakowanie może służyć kupującemu w pracy artystycznej aż do zużycia farb i bloków malarskich. Następnie można z dna opakowania wyciąć teczkę formatu A4 na stworzone prace artystyczne. Na opakowaniu znajduje się szata graficzna ukazująca zawartość opakowania i jego funkcjonalność. Bajkowy motyw grafiki zachęca konsumenta do zakupu i tworzenia własnych prac artystycznych.

 


PICCOLO VIGNETO

Ideą przewodnią przy tworzeniu opakowania Piccolo Vigneto było wykreowanie ultra funkcjonalnej konstrukcji do dystrybucji win, której jednym z zadań jest wyparcie sklepowych opakowań foliowych. Aby zwiększyć atrakcyjność i funkcjonalność opakowania, dołożono wszelkich starań, aby konstrukcja mogła również sprostać surowym wymaganiom sektora e-commerce. Opakowanie zaczyna swoje życie jako pudło transportowe, zabezpieczające zawartość, poprzez ekspozytor w punkcie sprzedaży oraz wygodne nosidełko (holder) umożliwiające bezpieczne i zarazem intuicyjne przenoszenie przez konsumenta. Ostatnim wcieleniem użytkowym Piccolo Vigneto jest postać unikatowego regału na wino. Bez przeszkód można rozłożyć postać regału na płasko, zabierając opakowanie ze sobą na zakupy i przekształcić go ponownie w koszyczek (holder), a następnie kolejny raz w regał, dzięki czemu życie Piccolo Vigneto zdaje się nigdy nie kończyć. Opakowanie w całości wykonane z tektury falistej z jednego arkusza, nie posiadające tasiemek oraz innych komponentów wykorzystujących materiały sztuczne, w pełni biodegradowalne.